2021. dec 08.

Szezonzárás a balkonkertben

írta: Magház Hálózat
Szezonzárás a balkonkertben

Írta és fotózta: Kemese Fanni

Szeptemberben még éppen elkaptam néhány forró napot a balkonon, miután elvetettem a francia retket. Szinte kilőttek a földből, megnyúltak és eldőltek, mert már megint nem elég mélyre ültettem el a magokat.

1638129435780.jpeg

Annyira megijedtem a heves növekedéstől, hogy az egyik cserépben ki is húzkodtam a hajtásokat és újravetettem, de minden megismétlődött, csak épp másfél hét hátrányba kerültek ezek a retkek. Két hónappal később egyik retek sem érte el azt a “húsos” érettséget, amit a tavaszi vetésben hozott ez a fajta. Ízre finomak, textúrára ropogósak lettek, de jó pár retek mindössze a ropi vastagságig jutott, hiúságból nem is fotóztam le őket.

1638129435772.jpeg

A téli rendezéskor az egyik cserépben meghagytam az egérdinnye karógyökereket, kíváncsian várom, hogy sikerül-e átteleltetni őket. A két legnagyobb cserépbe pedig tulipán, nárcisz és hóvirág hagymákat ültettem. Úgy döntöttem jövő tavasszal újra virágokkal örvendeztetem meg magunkat, és persze amikor megláttam a hóvirág hagymákat az egyik áruházban, azonnal elcsábultam.

1638129435786.jpeg

A fennmaradó helyekre kerülnek majd a fokhagymák, és meglátjuk, hogy mi lesz belőlük.
Köszönöm, hogy idén is velem tartottatok. :)

Itt a Magház blogján időnként beszámolok a kis fővárosi balkonkertünk harmadik szezonjáról a balkonmesék sorozatban.

Ha érdekesnek találtad ezt a bejegyzést, kedvelj minket Facebookon, nézz körül az Instagramunkon vagy látogass el a honlapunkra!

Szólj hozzá

kertészkedés önkéntesek Budapest balkonmesék 2021