2024. ápr 29.

Bemutatkozik új stáb tagunk - Dalmer Katalin

írta: Magház Hálózat
Bemutatkozik új stáb tagunk - Dalmer Katalin

A Magház szervezőcsapata ismét új taggal bővült! Fogadjátok szeretettel Dalmer Katalin bemutatkozását! Kati munkáját a Dalmer-birtok terményei Facebook oldalon követhetitek nyomon.

241875706_199986795561138_1793652548452059079_n_katalin_dalmer_2.jpg

Ki vagy, honnan jössz?
4 gyermekes édesanya vagyok, népzenetanár és itthon gazdasszony a közel 2 hektáros külterületi birtokunkon, Mohács-Szőlőhegyen, ahol elsősorban a család élelmiszer-önellátását oldjuk meg férjemmel, másod sorban pedig eladásra is kerülnek a terményeinkből és feldolgozott áruinkból. Igyekszünk magönellátók és vegyszermentesek is lenni. Szervezője vagyok a helyi magbörzéknek, palántabörzéknek és a Mohácsi Kosár Bevásárló Közösségnek.

Hogy kapcsolódsz a mezőgazdasághoz? Mióta gazdálkodsz / kertészkedsz?
2009-ben vettük meg az első pár kis parcelláinkat, amiken azóta is folyamatosan kertészkedünk, telepítünk és bővítünk, ha épp van eladó szomszéd telek. Egyelőre másodállásban dolgozunk férjemmel itthon, a birtokon, de 2009 óta mindketten szereztünk végzettségeket mezőgazdasági és élelmiszer-előállítói vonalon: kertésztechnikus-gyógyvénytermesztő, gombatermesztő, kistermelői élelmiszer-előállító, pálinkakészítő papírjaink vannak.

Mi a legnagyobb kihívás, amivel a kertben szembesültél mostanában?
A szélsőséges időjárásokat is jól bíró növényfajok, fajták beszerzése, felszaporítása.

Mi okozza a legnagyobb örömet a kertészkedésben?
A vetés után a csírázás, növénykezdemények megfigyelése és a termés családi, közös betakarítása és asztalig juttatása.

Hogy találkoztál a Magházzal? Mióta követed az egyesület munkáját? Mit kaptál eddig az egyesülettől?
2021-ben lettem Magház támogató tag, majd Magház Kiskövet és most már szervező/stáb tagként erősítem a csapatot.  A magcsomagokon felül kaptam támogatást a közösség erejéből, élvezettel figyeltem az előadásokat, amiken részt tudtam venni és egy régen abbahagyott elméleti botanikai vonalat élesztett fel bennem, mert a kertet ugyan csináljuk, fogtam ebből-abból magot is, de kaptam egy új lendületet ahhoz, hogy megint tanuljak formálisan a témáról, így 2022-23-ban elvégeztem a kertész-technikus képzést gyógynövénytermesztő szakiránnyal és eközben megint csak rájöttem, hogy nekem ennél még mélyebb tudásra van igényem, így lehet, hogy egyszer még kikötök valamelyik agráregyetemen vagy természettudományos karon... Illetve bátorságot vettem még ahhoz, hogy kisvárosunkban, Mohácson, megszervezzem a helyi magbörzéket és palántabörzéket. 2022-ben és 2023-ban is jól sikerült mindkettő. Biztosan folytatom a hagyományt. 

Mit jelent számodra a mezőgazdasági sokféleség?
Egy élettel teli, változatos élőhelyet, ami nélkül elképzelhetetlennek tartom a jövőt.

Szerinted miért érdemes követni a Magház munkáját?
Botanikai ismeretekre és megértő közösségre, inspirációra találhatsz itt.

Mi a kedvenc zöldséged? Miért? :)
Nincs kedvencem, mert általában azt imádom enni, ami épp érik, szüretelhető.

Ha érdekesnek találtad ezt a bejegyzést, kövess minket Facebookon, nézz körül az Instagramunkon vagy látogass el a honlapunkra!

Szólj hozzá

bemutatkozás Magház hálózat Magház kiskövet