2024. ápr 30.

Bemutatkoznak kisköveteink - Lajosné Bartalis Kinga

írta: Magház Hálózat
Bemutatkoznak kisköveteink - Lajosné Bartalis Kinga

A Magház kiskövetek bár nem tagjai az egyesület ügyeit intéző "kemény magnak", de közelről követik a munkánkat, és azok szerint az elvek szerint kertészkednek, gazdálkodnak, melyekben mi is hiszünk. Szeretnénk megmutatni, hogy milyen színes követőtáborunk van, és szeretnénk azt is megmutatni, hogy milyen változatos körülmények közt lehet kertészkedni. Kisköveteink kerti beszámolóit itt a blogon olvashatjátok, illetve saját oldallal rendelkező kisköveteinket ti is követhetitek saját közösségi média oldalaikon, honlapjaikon!

Fogadjátok szeretettel Lajosné Bartalis Kinga bemutatkozását!

lbkinga.jpg

Ki vagy, honnan jössz?
Másfél éve költöztünk haza 13 év Budapest után Vas megyébe, itt kezdtem saját kertben matatni a balkonkertészkedős próbálkozások után. De a nagymamámnak korábban is sokat segítettünk, onnan van némi egyéb tapasztalat is. Szigorúan vegyszerek használata nélkül szeretném ezt csinálni, mondván: valami így is lesz, amit megehetünk. :)

Hogy kapcsolódsz a mezőgazdasághoz? Mióta gazdálkodsz / kertészkedsz?
Ez a második igazi szezonom még csak saját kertben. Előtte is többször ültettem már valamit az erkélyen, illetve a vidéki nagymamámnak sokat segítettünk.

Mi a legnagyobb kihívás, amivel a kertben szembesültél mostanában?
A csigák. És az időhiány. Két kicsi gyerkőc mellől futkozok ki a kertbe egy kis időt lopni a kertészkedéshez. Szerintem az elején az a nehéz, hogy mindent ki kell gondolni, ki kell alakítani, hogy hogyan legyen. Pl. mi kézzel alakítottuk ki az ágyásokat, az is elég hosszadalmas volt.

Mi okozza a legnagyobb örömet a kertészkedésben?
Nagyon szeretek kint lenni a kertben, és nézni, hogy fejlődnek a növények. Még gyomlálni is szeretek. Persze az is nagy büszkeséggel tölt el, hogy saját terményt tehetek az asztalra. Nagyon örülök neki, hogy ezt magabiztosan adom a családomnak, mert tudom, hogy semmi károsat nem tartalmaz, viszont frissen szedem le, úgyhogy tele van tápanyaggal.

Hogy találkoztál a Magházzal? Mióta követed az egyesület munkáját? Mit kaptál eddig az egyesülettől?
3 éve a Covid alatt ástam jobban bele magam a vegyszermentes kertészkedés elméletébe, így bukkantam rá a Magház-blogra is. Olvastam a könyvet, ami szerintem nagyon hasznos, tartalmas olvasmány, és másodszor vagyok hálózati tag is. Vonzanak a különleges zöldségek, kaptam kétszer magcsomagot is, így most is nő a kertben egérdinnye, szegletes lednek, articsóka, fehér padlizsán stb.

Mit jelent számodra a mezőgazdasági sokféleség?
Azt, hogy nem csak egyféle dolgot ültetek, hanem minél többfélét. Paradicsomból most 6, padlizsánból-paprikából 3-3 félét is ültettem. Vannak különleges növények is a kertben. Elég szélsőséges az időjárás, de így valami mindig lesz, ami jól érzi magát, és sokat terem. Tavaly pl. már korán meleg, száraz lett az időjárás, a salátánk nagyon hamar ehetetlenül keserű lett. Idén viszont a sok esőtől nagyon szépek, állandóan salátát eszünk még most is.

Szerinted miért érdemes követni a Magház munkáját?
Nagyon szeretek a HUB-ok munkájáról olvasni, sok tapasztalatot megosztanak, amiket én is bevethetek a gyakorlatban. Fontosnak tartom a fajtafenntartást, hogy az emberek saját vetőmagot foghassanak vissza. Ehhez kell némi elméleti tudás is, hogy pl. ne legyen az összes paprika csípős mint régen gyerekkoromban a nagymamámnál.

Mi a kedvenc zöldséged? Miért? :)
A padlizsánt szeretem a legjobban termeszteni. Mert az első próbálkozásom a pesti időszakban (a lakásban neveltem a palántákat, de a nagymamámnál ültettük ki őket) még a Benary's Blaukönigin padlizsánnal volt, amit a Magháztól kaptam, és óriási sikerélmény volt. Persze szeretem is a belőle készült ételeket.

Ha érdekesnek találtad ezt a bejegyzést, kövess minket Facebookon, nézz körül az Instagramunkon vagy látogass el a honlapunkra!

Szólj hozzá

bemutatkozás Magház hálózat Magház kiskövet